Ridning! :D


   Så, idag började ridningen igen efter juluppehållet. Som vi, eller iaf jag har längtat! ;)

   Åkte upp till
stallet redan vid fem som vanligt jag och Picasso, men till min förvåning hade ingen kommit än så jag gjorde Ann-Marie sällskap i Cafeterian en stund och de är alltid lika trevligt :) Sen kom Sofie och Jeanette efter ett tag, efter de rullade resten in ganska snart ;) Blev som vanligt en liten pratsund innan ridlektionen. Fick en häst som jag absolut inte ville ha, men efter lektionen var jag riktigt nöjd ändå. Så en sak har jag lärt mig idag, att inte gnälla förän efteråt ;)

   Gav ju blod igår också och tro de eller ej så var jag faktiskt lite nervös, jag som aldrig brukar vara nervös över ngt alls i princip. Jag hade förväntat mig yrsel, illamående och trötthet. Men också som jag skrev i tidigare inlägg, "jag är en hårding". Och sköterskan var jättetrevlig! De gick iaf hur bra som helst, kände ingenting av ovanstående och jag skulle kunna sprungit ett maraton efter, så nästa gång behöver jag inte oroa mig ;)
   De enda som har varit lite jobbigt är att jag inte kunnat tagit några tabletter mot min onda (80-åriga) kropp och helst nacke, men de är bara att härda ut veckan innan och de ska jag väl klara av? :)

   Nu ska jag kolla vidare på tv och funderar på att borsta både katter och hund :) Nattinatt!









Kommentarer
Postat av: nettan

bra att du ändrat inställning =) vuxenpoäng till dig ;D

2011-01-13 @ 08:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0