Stooor häst :)


   Jahapp, då har man en tredje häst att rida. Denna gången en 180 cm "jättebäbis" Gonzo ;) 

  
Nästan en vecka sen jag skrev igen då... Fast den här gången känns de inte som jag haft tiden till att sätta mig ner och tänka igenom vad jag ska skriva. 

   Vi börjar väl med måndag då i vanlig ordning... Som sagt, mamma fyllde år i måndags så de blev inte så mkt mer än att mormor och morfar kom på kalas, sen blev de bara en lugn kväll framför tv:n om jag minns rätt :)

   I tisdags red jag Albi som vanligt, ruskigt kallt var de så jag var inte supertaggad att åka till stallet till en början men man måste ju ;) väl där så Tog jag och Linnea en tur i kylan (måste även tillägga att jag åkte direkt från stan där de var -4 grader direkt till stallet där de var -12, kallhålet Bergsåker. Tänk att de kan skilja så många grader) Måste även tacka Linneas pappa Eston som var så snäll att mocka Albis box och fyllde höpåsarna medans vi var ute, Tack snälla! :)

   I Onsdags var de ju ridning som vanligt, men jag fick rida 2 lektioner den här veckan. Red i gruppen innan min också då Carina (ridläraren) tyckte att jag skulle rida en Ponny som behövde ridas till lite, en söt liten sak som faktiskt var jättetrevlig. Dom som brukar kunna vara så tjuriga, men de gick hur bra som helst. Däremot verkade de som jag glömde bort hur man red bara medan jag bytte till nästa häst, för min lektion gick verkligen skitdåligt... Men de är bara att ta nya tag tills nästa vecka :) Vi var även på Harry Potterpremiären i onsdags och de var kanske den bästa filmen hittils, synd bara att nästa del inte kommer förän i juli.

   Tordagmorgon skulle jag vara på arbetsförmedlingen kl 10.00 och av ngn konstig anledning så var de helt omöjligt att somna natten innan så jag blev vaken :/ trött som få var de sedan dax att åka och rida en ny häst (Gonzo) En högt utbildad dressyrhäst som mammas kompis äger. Han är väldigt fin att rida men har mkt dumheter för dig så de slutade med att jag åkte i backen efter en rad bockningar, som tur var så gick de bra :) Efter de så åkte vi och satt oss på Johans träning en stund, skönt och avkopplande faktiskt :) Åkte sedan vidare till Erik en stund. Sen när de var dax att lägga sig, nä då är Erika pigg som en lärka. Somnade vid 5 då jag hade varit vaken drygt 40 timmar :P

   Igår: Som alla redan vet så har de blivit så att jag ägnar mina fredagar till att vänta på att idol ska börja och som jag även säger varje fredag så har jag fallit pladask för Jay, även efter allt som hänt måste jag säga att jag stöttar honom och jag tycker synd om honom med all den uppståndelsen de medfört, även fast de han gjort är fel. Ingenting kommer ändra min syn på honom iaf och igår var han bättre än nånsin! Jag blir som en skrikande fjortis på fredagrna, men jag kan inte hjälpa de. Han är så jävla underbar! ♥

   Idag har jag och mamma varit och ridit tillsammans på Alnö, roligt att vi har gemensamma intressen. Och idag satt jag kvar på ryggen, även fast de var lite skrik/pip och försök till att sticka iväg. Bara att inse att de är en busig häst ;) Nu ligger jag hemma i soffan och kolla på Harry Potter som går på tv och funderar på vad jag ska hitta på ikväll, lär väl bli en sväng till Erik bara :)

   Ni får ha en bra kväll! :)


                          
                                 Jag                                och                                Gonzo

                                                                                                                           

Kommentarer
Postat av: nettan

vilken ponny fick du rida ?:) nån ännu nyare?



trodde du skulle se ut som jag på mira på marlens häst.. men icke :P jag har väl sviiiinkorta ben med andra ord!!



kul med lite update.. men är du mer kär i jay än du var i fagervall ? tyckte bättre om markus ja!!

2010-11-20 @ 18:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0