Revansch!


   Efter gårdagens nederlag på dressyrbanan på osamarbertsvillig häst, tog jag efter många om och men nya tag och bestämde mig för att ändå vara med på hoppningen. Tur att jag gjorde de, för jag vann faktiskt! ;) Så nu har jag ännu en blå/gul rosett i samlingen :) Men nu, efter 2 långa dagar i stallet (totalt ca 18 timmar) är jag ganska sliten!

  
Aja, dax att ta tag i de här med att skriva, känner inte att jag har allt för stor lust att blogga idag. Men de blir ju bara mer och mer att skriva om om jag väntar och jag hinner ju glömma bort hälften av vad jag gör, så de är lika bra att jag kladdar ner några rader :)

   Torsdag är som vanligt mormors dag med oss och som sagt mååånga gånger tidigare så är de alltid lika trevligt och hon lagar så god mat, aldrig att ngt hon lagar inte går att äta :) Efter de åkte jag till sporthallen med förhoppning om att Granlo skulle spela match på deras träningstid, men så blev de inte. Jag blev ändå kvar och kollade på träningen, de är ganska roligt de också :) Sen var de bara en helkväll i soffan.

   Fredag blev de inte så mkt mer än att sitta hela dan och vänta på att Idol skulle börja :) Sen såg vi hockey Washington-Boston :)

   Lördag är en dag jag helst skulle glömma. De har ju varit klubbmästerskap på ridskolan hela helgen och i lördags var de dressyr, hade anmält mig på  en häst (Mira) som har varit lite tjurig den senaste tiden men jag tänkte att jag skulle prova iaf. De började inte speciellt bra på framridningen med mkt bråk, stegringar och bocksprång men efter ett tag så gav hon sig och gick ist hur fint som helst. Men ngt hände när vi kom in på banan, allting bara rasade samman. Var nog länge sen jag var så besviken "/ Jag som egentligen ska vara duktig på dressyr... Efter tävlingen var de bara att åka vidare till nästa stall, har även haft han om Alice hela helgen. Tog en ridtur i kylan i mörkret och har nog aldrig frusit så mkt, kom hem strax innan kl 19. Då hade jag varit i stallet 11 timmar i sträck ;) Åkte sen till Erik en stund och försökte att se en film men somnade bara i soffan hela tiden :P Åkte hem och tänkte sova och då var jag förstås inte trött lägre.

   Idag var de så dax för hoppningen, var ju inte säker på igår om jag skulle vara med eller inte. Men bestämde mig till slut för att vara de och de var ju ett bra beslut. Jag vann nämligen! Så jag fick en blå/gul rosett, en guldplakett och en jacka som de står "klubbmästare 2010" på :D Sen var de bara att åka till nästa stall, tänkte att Alice skulle fått vila idag men Jeanette övertalade mig så de blev en tur runt travet :) Nu ska jag bara ta de lugnt tills de är träning imorgon ;)

   Godnatt allihopa!

            

                                                                                                                           

Kommentarer
Postat av: Eva

Ja, han är verkligen bra! Jag hoppas att han kommer tvåa i Idol. :)

2010-11-08 @ 11:51:30
URL: http://cizzibellan.blogg.se/
Postat av: Anna

Grattis ! ^^

2010-11-08 @ 18:01:57
URL: http://twilowe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0