Strul...


   Idag har de varit en minst sagt strulig dag. Vaknade relativt tidigt efter jag hade jobbat mina 13 timmar igår, klev upp strax efter kl 13 och åkte hem. De var meningen att vi skulle åka ut till Birsta tidigt och köpa utställningskoppel till mammas hund. Jag hade redan ett som jag fått av Nataly, tack gumman! Men när jag kom hem märkte jag att min ena katt inte betedde sig som han brukar, så jag har suttit hela dan och ringt runt till veterinärer i hela Sverige och ingen svarade. Typiskt att sånt här alltid händer på helgerna när de är stängt överallt. Men till slut så fick jag iaf tag i distriktsvererinären här i Sundsvall och hon sa att vi skulle avvakta tills imorrn och se om de blev bättre annars skulle vi komma in med honom så nu känner jag mig lite lugnare och han har blivit lite piggare under kvällen :) Vi tog oss iaf ut till Birsta innan dom stängde.

   Vi har även grillat för första gången i år! :)

   Nu ska vi gå ut med hundarna en sista gång och sen duscha av deras tassar och frisera till dom så dom är fina till utställningen imorrn :)

   Hoppas imorron är en bättre dag!



Kommentarer
Postat av: Eva

Oj! Vad är de för fel på katten? Hoppas den mår bättre snart! :)

Ja, de är typiskt sånt där. Tycker alltid de är helg eller helgdagar när ett djur mår dåligt, de är så typiskt. Hoppas de löser sig iaf. :D

2010-05-09 @ 02:13:48
URL: http://cizzibellan.blogg.se/
Postat av: Erika

Han har inte kunnat kissa, han har försökt flera gånger men de kommer bara några droppar och så har han varit lite hängig. och såklart när man vill ha hjälp så är de ingen som vill svara i telefon... Men han har lyckats kissa lite nu ikväll och är mkt piggare så jag hoppas de löser sig av sig själv. Annars lär de bli en dyr historia för jag har ingen försäkring, de var egentligen bennys (min fd pojkvän) katt och jag vet att han hade en försäkring, men jag tror ju inte han står och betalar den fortfarande. Veterinären som jag pratade med sa att de kunde kosta så mkt som 4500:- Men om så är fallet så har man väl inget val, vad gör man inte för sina älskade husdjur. Har man tagit på sig dom så är de klart man betalaräven fast man egentligen inte har råd :)

2010-05-09 @ 02:33:10
URL: http://erikawedin.blogg.se/
Postat av: Eva

Helt rätt tänkt!

Även fast de är dyrt så är de ju självklart att man betalar för att dom ska få vård. Dom som inte tycker de borde heller inte ha djur.



Vi har varit riktigt sega med försäkring till våra kissar, men när Gizmo mådde dåligt för några veckor sen så fixade vi. Blev liksom påminnda om de då.



Håller tummarna för din katt. :)

2010-05-09 @ 02:54:21
URL: http://cizzibellan.blogg.se/
Postat av: Nataly & Herrman

Usch stackars kissen :(



Lycka till idag, tyvärr kommer jag inte kunna komma.. :/

2010-05-09 @ 09:33:29
URL: http://natalysdaily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0