En bättre dag! :)


   Jag som hoppades på en bättre dag idag och fick de jag ville ha! :) Klev upp 06.30 för att åka iväg till Härnösand på utställning. Hade inte förväntat mig så mkt eftersom de var första utställningen, väl där så vann vi först våran klass som var unghundsklassen och fick tom ett hederspris för att han var så fin, i och med de gick vi vidare att för tävla om bäst i ras. Tror ni inte att vi vann den också och fick en till rosett! ;) När vi skulle tävla om vem som var bäst i gruppen så kom jag tvåa och gick inte vidare. Men domaren sa att jag skulle fortsätta eftersom han var så pass ung och att hon trodde de kunde gå riktigt bra längre fram :) Och Picasso är iaf två rosetter rikare. Jag kan inte vara mer än nöjd, de här kommer jag leva på länge!

   Domarens kommentarer; En kille med vackert huvud, bra bett, vackra ögon, härlig topline, välutfylld bröstkorg för sin ålder, passande vinklar runt om, bra ben och tassar. Ngt glad svans (håller den för högt), rör sig väl från sidan ngt ostabilt fram. Vacker päls! Lycka till i framtiden!

   Jag är så stolt över min lilla prins, de var precis som han aldrig gjort annat i hela sitt liv :)

   När vi kom hem var jag ute en  sväng med katten i koppel som dessutom är betydligt piggare idag och Picasso var också med såklart ;) var ute och bara myste i solen tills vi skulle äta. Sen gick jag och mamma ett varv runt Sidsjön med hundarna medans Johan hade fysträning med sitt innebandylag :)

   En RIKTIGT lyckad dag med andra ord!

   Nu ska jag ta ett bad och sen lägga mig i sängen och hoppas på att jag somnar så jag orkar upp och jobba imorrn kl. 10. Lär sova ganska gott i natt med tanke på allt bra som hänt idag och att de bara blev ungefär 3 timmar natten som var :)

                                             Lägger upp några bilder på min sötnos!

                
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
                
                                                       Är han inte vacker så säg! ♥




Kommentarer
Postat av: Eva

Grattis! Kul att de gick så bra. :)

Jag o mamma var på flera kattutställningar för några år sen. Vi ställde ut Cizzi o Bella. :)

Men en hunduställning har jag aldrig varit på, inte ens som besökare :)

2010-05-10 @ 17:33:35
URL: http://cizzibellan.blogg.se/
Postat av: Erika

Du får väl komma till nordichallen den 22a maj och kolla då vi ska vara med igen :)

2010-05-11 @ 01:09:17
URL: http://erikawedin.blogg.se/
Postat av: Eva

Ja, kanske. Kan fundera på saken, om jag inte är upptagen med annat då :)

2010-05-11 @ 06:49:01
URL: http://cizzibellan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0